مسمومیت با سیلیکاژل


مسمومیت با رطوبت گیر

کلیه مواد شیمیایی می توانند خطراتی را برای سلامتی انسان و محیط زیست به همراه داشته باشند، در صورتی که از نوع درست استفاده از آنها بی اطلاع باشیم. سیلیکاژل یا رطوبت گیر هم از این قاعده مستثنی نیست و می توان انتظار مسمومیت با رطوبت گیر را در صورت استفاده نادرست شاهد بود.

مسمومیت با رطوبت گیر مساله ای شایع نمی باشد، اما در صورتی که در دوزهای بالا و برای مدت طولانی در تماس با فرد باشد، می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. تماس چشمی این ماده می تواند سبب بروز التهاب و حساسیت در چشم و ریزش اشک شود. هم چنین مسمومیت با رطوبت گیر در اثر بلعیدن این ماده اتفاق خواهد افتاد و می تواند سبب بروز علائمی نظیر دردهای شکمی و تحریکات گوارشی شود.

رطوبت گیر داخل قرص

نگرانی هایی بابت رطوبت گیر داخل قرص برای برخی افراد ایجاد می شود که آیا این ماده می تواند سبب بروز مسمومیت در مصرف کننده قرص ها گردد؟ در پاسخ باید گفت که تماس سیلیکاژل به خودی خود سبب بروز مسمومیت نخواهد شد.

رطوبت گیر داخل قرص معمولا درون محفظه هایی قرار گرفته و تماس مستقیم با قرص برقرار نخواهد شد. همین مساله سلامت داروها را تضمین می کند و می توان با اطمینان نسبت به مصرف آنها اقدام نمود.

رطوبت گیر داخل قرص می تواند به خوبی از بی کیفیت شدن دارو و جذب رطوبت به واسطه آن جلوگیری به عمل آورد و طول مدت زمان قابل مصرف بودن آن را افزایش دهد. تولید کنندگان دارو و کلیه محصولاتی که به رطوبت حساس می باشند، می توانند برای تهیه رطوبت گیر از طریق سامانه شیمی مارکت سپاهان اقدام کرده و مرغوب ترین سیلیکاژل موجود در بازار را تهیه نمایند.

اگر سیلیکاژل بخوریم چه میشود؟

متأسفانه ، کودکان می توانند یک بسته سیلیکاژل را با غذا ، آب نبات یا یک اسباب بازی جویدنی اشتباه بگیرند و کل بسته بندی این رطوبت گیر را بخورند. گاهی اوقات ، ممکن است بزرگسالان هم بسته های ژل سیلیکا را با بسته های نمک یا شکر اشتباه بگیرند.

ژل سیلیکا از نظر شیمیایی بی اثر است. این بدان معناست که در بدن تجزیه نمی شود و مسمومیت ایجاد نمی کند. با این حال ،از بین نمی رود، اما ژل یا بسته و ژل می تواند باعث خفگی شود. به همین دلیل است که تولیدکنندگان اغلب برچسب های آنها را با عنوان “غذا نخورید” یا “پس از استفاده دور بریزید” روی محصول استفاده میکنند.

خوردن ژل سیلیکا نباید شما را بیمار کند. اغلب اوقات ، از بدن شما عبور می کند و بدون تأثیرات مضر برای شما خارج می شود.

اگرچه ژل سیلیکا صدمه ای به شما نمی زند ، اما شما به هیچ عنوان مجاز به خوردن مقدار زیادی از آن نیست. ژل فاقد هرگونه ارزش مغذی است و در صورت خوردن مقدار زیاد می تواند باعث انسداد روده شود.

خوردن سیلیکاژل

بازیافت سیلیکاژل

نکته قابل توجه درباره این محصولات، قابل بازیافت بودن آنهاست. شما می توانید پس از اشباع شدن سیلکیاژل خود، نسبت به بازیافت آن اقدام کرده و مجدد از آن استفاده کنید. بازیافت سیلیکاژل به این نحو صورت می گیرد که با قرار دادن انواع اشباع شده آن در دمای ۱۲۵ درجه سانتی گراد و برای مدت زمان حداقل ۱۲ ساعت می توان مجدد از آن بهره جست.

البته باید اشاره کرد که با بازیافت سیلیکاژل نمی توان همه قدرت آن را برای جذب رطوبت به آن بازگرداند و هر بار بازیافت کردن آن باعث از دست رفتن بخشی از ظرفیتش خواهد شد. با این حال قابل بازیافت بودن این محصول سبب صرفه جویی در هزینه ها و مناسب بودن آن شده است.

خرید سیلیکاژل رطوبت گیر

شما مصرف کنندگان عزیز می توانید برای خرید سیلیکاژل رطوبت گیر، از طریق سامانه شیمی مارکت سپاهان اقدام نمایید. این سامانه دارای کارشناسانی است که به شما در زمینه تهیه مرغوب ترین نوع این محصول مشاوره های تخصصی ارائه می دهند. هم چنین خرید سیلیکاژل رطوبت گیر از این سایت به علت قیمت مناسبی که دارد، بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی می باشد.

تنها یک بار خرید سیلیکاژل رطوبت گیر با کیفیت عالی و قیمت رقابتی از این سامانه کافی است تا شما برای همیشه به یکی از مشتریان مواد و محصولات شیمیایی شیمی مارکت سپاهان بدل شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =