مواد شیمیایی ضد جلبک استخر


جلبک ها یکی از مشکلات بزرگ و اساسی استخرها هستند. وجود این جلبک ها باعث سبز شدن رنگ آب و کدرتر دیده شدن آن میشود. در مقاله پیش رو به معرفی اصلی ترین ماده شیمیایی ضد جلبک استخر، یعنی کات کبود، و روش استفاده از آن خواهیم پرداخت. کات کبود یا سولفات مس، یکی از موادی است که خاصیت ضد جلبک و ضد قارچی دارد. این ماده به صورت گسترده در استخرها مورد استفاده قرار میگیرد. این ماده محلول در آب است. معمولا سولفات مس به صورت کریستالهای آبدار یافت میشود که همین نوع نیز برای استفاده در آب استخر مناسب است و لزومی به استفاده از سولفات مس بدون آب نیست. شما می توانید مواد شیمیایی ضد جلبک استخر را از فروشگاه شیمی مارکت سپاهان تهیه کنید و یا با مراجعه به صفحه فروش مواد شیمیایی از سایر مواد شیمیایی ما استفاده کنید.

فروش کات کبود

 

روش جلوگیری از رشد جلبک در استخر با استفاده از کات کبود

 

کات کبود و زاج سفید از جمله مواد هستند که در کنار کلر، برای پاکیزه نگه داشتن آب استخر مورد استفاده قرار میگیرند.

کات کبود مورد استفاده در استخرکات کبود مورد استفاده در استخر، به صورت ترکیب با مواد دیگر، به صورت آماده برای خرید وجود دارد و میتوان از آن برای استخر استفاده کرد. در غیر این صورت نیز میتوان کات کبود را به صورت جداگانه خرید کرد و با قیمت کمتری و به میزان مناسب به آب استخر اضافه کرد.

کات کبود باید ۵ روز پس آز آبگیری استخر، به صورت محلول در اطراف استخر اضافه شود.

میزان لازم کات کبود برای هر ۱۰۰۰۰(ده هزار) لیتر آب استخر، ۱۰۰ گرم است. اما این میزان بسته به شرایط و محیط استخر میتواند متفاوت باشد که باید با توجه به شرای استخر، میزان مورد نیاز و مناسب کات کبود آن مشخص شود.

 

برای استفاده از مواد ضد جلبک، باید توجه شود که مقدار مناسبی از ماده مورد استفاده قرار بگیرد. مواد ضد جلبکی که به صورت عادی در آب استخر مورد استفاده قرار میگیرند، تنها در حدی هستند که جلوی تشکیل جلبک را بگیرند و قرار نیست که جلبک های قبلی را نابود کنند. کات کبود تنها جلوی تشکیل جلبک های کوچک را میگیرد.

نکته مهم: در استفاده از مواد ضد جلبک، باید به دستورالعمل آنها توجه شود.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =