نقش پودر نقره در به حداقل رساندن کار دستگاه های الکترونیکی و مدارات


پودر نقره و دستگاه های الکترونیکی

نقره یک فلز براق و سفید رنگ با بیشترین رسانایی گرمایی و الکتریکی است. نانو سیال ماده ای است که از یک سیال مانند آب و یک ماده نانو بدست می آید. از سیالاتی با رسانایی گرمایی بالا برای ساخت تجهیزات گرمایی مانند آبگرمکن های خورشیدی استفاده میشود. مصرف نقره در صنعت رو به افزایش است. رسانایی الکتریکی پودر نقره بیشتر در ادوات الکترونیکی کاربرد دارد. در سال‌های اخیر، کاربرد عمده پودر نقره در صنعت، به ویژه صنایع الکترونیک، ساخت جواهرات و لوازم تزئینی، تولید سکه و مدال، عکاسی و ساخت ظروف و لوازم غذاخوری ‌است. بیشترین مصارف پودر نقره به دلیل قابلیت‌های این ماده به عنوان یک فلز گران‌بها و نیز خواص رسانایی الکتریکی و گرمایی فوق‌العاده آن است. نقش پودر نقره در به حداقل رساندن کار دستگاه های الکترونیکی و مدارات را با بررسی های علمی دقسق می توان صورت داد. متخصصان امر برای رسیدن به نتایج شگرف علمی تلاش دارند تا به این مسأله رسیدگی نمایند.

پودر نقره و دستگاه های الکترونیکی

 

پودر نقره و دستگاه های الکترونیکی و مدارات

امروزه از پودر نقره در لوازم و دستگاه های الکترونیکی و مدارات الکترونیکی دیجیتال مانند کامپیوترها استفاده میشود. پودر نقره نور را به صورت غیرمعمول بازتاب میکند. نتایج مدلسازی های کامپیوتری نشان میدهد که پودر نقره می تواند عملکرد بسیار خوبی برای نورهایی با طول موج ۴۰۰ الی ۵۰۰ نانومتر داشته باشد که شامل نور بنفش و نور آبی میشود. کارایی پودر نقره در این حالت به صورت درصد نوری که ساطع می شود، تعیین می شود. در مجموع، پودر نقره می تواند کارایی صد در صد داشته باشد، اما در عمل بخشی از آن به علت مقاومت هدر می رود. خرید پودر نقره با توجه به میزان کارآیی این ماده شیمیایی به شدت رو به افزایش است. سایت فروش مواد شیمیایی شیمی مارکت سپاهان در خدمت شما عزیزان است تا به راحتی بتوانید نسبت به خرید مواد شیمیایی مختلف اقدام نمائید.

 

نقره در صنعت به ویژه در بخش الکترونیک دارای کاربردها و مصارف فراوانی است. یکی دیگر از پرکاربردترین زمینه ها در مصرف پودر نقره مصرف سالانه جهانی آن تنها در صنعت عکاسی می باشد. سیم ها و برخی از اجزای کاربردی درقطعات الکترونیک با پودر نقره پوشش داده می شوند. از قابلیت رسانایی نقره در قطعات الکترونیکی استفاده میشود. به علاوه، از نقره در صنعت اتومبیل سازی، فیلمهای اشعه ایکس، سونوگرافی و نیز به صورت پوشش بر روی سطح فیلم های دوربین عکاسی استفاده میشود. با توجه به کاربرد پودر نقره در راکتورهای هسته ای و یا استفاده از پودر نقره در داروسازی و دندانپزشکی می توان در نظر داشت که این ماده شیمیایی در بسیاری موارد یاری رسان انسان باشد.

نقش پودر نقره در دستگاه های الکترونیکی

 

نقش پودر نقره در به حداقل رساندن کار دستگاه های ال - سایت 30o2
یکی از کاربردهای پودر نقره در صنعت در به حداقل رساندن دستگاه های الکترونیکی و مدارات است. به دلیل هدایت حرارتی و الکتریکی منحصر به فرد نقره نمیتوان به راحتی فلزات ارزان قیمت دیگر را جایگزین آن کرد. نقره در صنعت الکترونیک و سیم برق و اتصالات به طور عمده استفاده می شود. سالانه چندین میلیون اونس نقره در صنعت خودرو برای اتصالات برقی و اتصالات باتری استفاده می شود. نقره در کامپیوترها، تلفن های همراه، تلویزیون ها، دی وی دی ها، باتری ها، در بلبرینگ مقاوم در برابر گرمای زیاد موتورها استفاده میشود. از پودر نقره در صفحه نمایش کامپیوترها و چراغ های LED استفاده می شود. شاید بتوان ادعا کرد که یکی از محبوب ترین کاربردهای نقره در پنل های خورشیدی است. در واقع، طبق مطالعات، تقاضای جهانی برای نقره در سال ۲۰۱۶ حدود ۴٪ و در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۹% رشد داشته است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 2 =